Založ si blog

64. Je alebo nie je Slovensko kresťanskou krajinou?

No? Čo myslíte milí moji spoluovčania, je alebo nie je Slovensko kresťanskou krajinou?

Ako som už niekde v predchádzajúcich článkoch spomenul, boli časy, keď som bol silne, úprimne veriaci mladý muž. Keďže naši milí, priblblí komoušskí vládcovia nám z nejakých dôvodov bránili v poznávaní vonkajšieho sveta (ináč, presne to isté robia aj dnešní „vládnucí“ „géniovia“), zdali sa mi nápady židokresťanskej viery vcelku zaujímavé a príťažlivé. Naozaj som veril v spasiteľské dielo židovského Ježiša z Nazaretu. Možno aj preto, že som sa narodil do najchudobnejšej oblasti na Slovensku, do rodiny, nie práve najvzornejšej .

Ako išiel čas, postupne som zisťoval, že vo svojej viere som široko ďaleko osamelý, ako by niekto povedal, sám vojak v poli. Pri diskusiách na túto tému s rovesníkmi som zistil, že drvivá väčšina „mladých“ tzv. viere vôbec nerozumie. Spomeniem tu len zopár názorov na túto tému len tak na zasmiatie:

-ja chodím do kostola tak raz za dva týždne, keby náhodou niečo …. zahlásil spolužiak zo strednej, ktorý si takto chcel zabezpečiť pobyt v nebeských výšinách

-Židia sú tí najväčší kresťania na svete, moja tetka bola v Izraeli na zájazde, ona to musí vedieť najlepšie … vyjadril sa kolega z práce (cca 40 ročný)

-veď ja sa vyspovedám a môžem hrešiť znova, šak sa potom zase vyspovedám, veď na to tá spoveď je, tak tomu ja rozumiem … povedala kolegyňa z práce o ktorej som si myslel, že je to inteligentná žena.

Pochopiteľne takýchto a podobných „skvostov“ ducha by som tu mohol napísať niekoľko strán, ale na čo? Vôbec sa nejedná o ojedinelé prípady. Veď to milý čitateľ určite poznáš sám z vlastnej skúsenosti.

Človeku nevdojak naozaj príde na myseľ otázka mentálneho a psychického zdravia tohoto „národa“ v srdci Európy.

Dokonca, keď som debatoval o otázkach viery so samotnými duchovnými, divili by ste sa, koľko z nich tápa v základných pojmoch. Nehovoriac o jemných nuansách vierouky.

Najviac však vystúpia na svetlo Božie „kresťanské“ kvality ovčanov tejto krajiny v bežnom živote, hlavne v pracovných procesoch, v zamestnaniach. Tam sa ukazuje sila a kvalita „viery“ našich poniektorých milých bratov a sestier v plnej nahote. Slovenský veriaci Vás kľudne nechá zomrieť od únavy a ani okom nemrkne. Myslím , že ani nemecké esesácke beštie (tzv. kápovia) v nemeckých koncentračných táboroch neboli tak bezcitné, ako poniektorí „veriaci“ v moderných otrokárňach v krajine zvanej Slovensko. Neveríte? Verte tomu.

Mohol by som tu pospomínať mnoho podobných prípadov a aspektov ohľadne viery a života vo viere ľudí v tejto krajine. Za všetky snáď, otázka sexuality. To je kapitola sama o sebe. Tu vládne neuveriteľný bordel. Tá si zaslúži samostatný článok, niekedy v blízkej budúcnosti.

Čo teda myslíš, milý čitateľ, je alebo nie je Slovensko kresťanskou krajinou?

63. Emisné kontroly (EK) a ochrana prírody ?

30.05.2024

Keď dvaja robia to isté nemusí to byť vždy to isté… Ľudové úslovie V minulom článku som ku konci trochu nahrýzol problematiku tzv. emisných kontrol osobných automobilov. Dnes si posvietime na logiku vykonávania týchto nezmyslov. Prečo nezmyslov? AD.1. Majme vodiča v pokročilom veku, ktorý vlastní starší automobil, povedzme 6 liter (nech to stojí za to), s ročným [...]

62. STK-áčky, emisné a alkohol za volantom. Aký majú vplyv na nehodovosť na cestách ?

22.05.2024

„I tak še da i tak še da“ Východoslovenské úslovie Kamaráti, ktorí nejaký ten čas pobývali v USA mi rozprávali ako to tam chodí ohľadne áut. V niektorých štátoch vôbec nepoznajú pojem STK, v takom zmysle, ako je to na našom „krásnom“ Slovensku. Jednoducho tam neexistujú žiadne kontroly technického stavu áut. Ergo neexistuje tam žiadna buzerácia, [...]

61. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 21

15.02.2024

Motýlik Motýlik: – zdrobnenina pre označenie hmyzu -motýľ – doplnok oblečenia, pripevňujúci sa pod krkom na golieri – štýl plávania V úvode článku som popísal niekoľko významov slova motýlik. Chýba tam ešte jeden význam tohoto slova a tom bude tento článok. V čase, keď sme pravidelne raz mesačne „pendlovali“ medzi rodnou hrudou a Nemeckom, [...]

Fluffy

Thajčanku v dome napadol masívny pytón: Zo smrteľného zovretia sa dostala po dvoch hodinách

19.09.2024 17:39

Vo chvíľach, keď pripravovala večeru vo svojom dome, pocítila ostrú bolesť v stehne a keď sa pozrela dolu, zbadala, ako sa jej zmocňuje veľký had.

Izrael, Palestína, rukojemníci, Hamas, izraelskí civilisti

Izrael predložil nový rámec pre dohodu o rukojemníkoch a prímerí v Pásme Gazy

19.09.2024 17:18

Podľa navrhovaného plánu by malo dôjsť aj k prepusteniu palestínskych väzňov uväznených v Izraeli či demilitarizácii Pásma Gazy.

Libanon, Hizballáh, Hassan Nasralláh,

Výbuchy pagerov sú pre nás tvrdou ranou, je to vyhlásenie vojny, vyhlásil šéf Hizballáhu

19.09.2024 17:15

Podľa Nasralláha zvýšil Hizballáh svoju bojovú pohotovosť.

Záchranársky vrtuľník

Na škole v Kráľovskom Chlmci sa po páde z okna vážne zranil chlapec. Vrtuľníkom ho previezli do Košíc

19.09.2024 17:11

Potvrdili to záchranári, polícia aj primátor mesta Karol Pataky.

teodor

...nemyslím, teda som večný ?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 153508x
Priemerná čítanosť článkov: 2362x

Autor blogu

Kategórie