63. Emisné kontroly (EK) a ochrana prírody ?

Keď dvaja robia to isté nemusí to byť vždy to isté…

Ľudové úslovie

V minulom článku som ku konci trochu nahrýzol problematiku tzv. emisných kontrol osobných automobilov. Dnes si posvietime na logiku vykonávania týchto nezmyslov.

Prečo nezmyslov?

AD.1. Majme vodiča v pokročilom veku, ktorý vlastní starší automobil, povedzme 6 liter (nech to stojí za to), s ročným priemerným nájazdom do 5000 km. Emisie nech sú, vyjadrené v absolútnych číslach cca 250mg na kilometer jazdy.

AD.2. Majme vodiča, ktorý vlastní 4 ročné auto, nech je to jeden a pol liter s ročným priemerným , podnikateľským nájazdom cca 35 000 km. Emisie nech sú u tohoto automobilu cca 100mg na kilometer jazdy.

Ktorý vodič zaťaží prevádzkou svojho automobilu životné prostredie viac? Vodič č.1 alebo vodič č.2?

Mne vyšlo, že vodič č.2 zaťaží životné prostredie cca( 35 000×100=3 500 000, 5000×250=1 250 000, 3 500 000:1 250 000=2.8) 3 krát viac. Chápeme?

O elektromobiloch tu zámerne nepíšem, pretože už aj vrabce na strechách čvirikajú o tom aké zaťažujúce je prevádzkovanie a aj samotná výroba (likvidácia elektromobilu je tiež kapitola sama o sebe) elektromobilov pre životné prostredie. Len pre objasnenie, batérie nepadajú z neba, treba ich vyrobiť (otázkou ostáva, čo s nimi po doslúžení) a dobíjanie bateriek sa tiež nedeje zo vzduchu, elektrinu treba nejako vyrobiť… atď.

Nedá mi aby som opäť nespomenul emisie lietadiel. …viete koľko emisií vypusti jedno lietadlo Airbus v priebehu jedného priemerného letu? Ani to nechcite vedieť. Ale aby ste nemuseli gugliť, je to približne toľko, koľko vypustí 247 priemerných osobných áut za rok. Len pre úplnosť, denne na celom svete vzlietne cca 900 takýchto strojov do oblakov. Stačí?

A včul budz múdry…

80. Známkovanie na školách – prečo, načo?

24.11.2025

Za svojho života som absolvoval niekoľko zamestnaní. A takmer vo všetkých som sa stretol s javom, keď nie príliš vzdelaní ľudia boli dosadzovaní do celkom dobrých pracovných pozícii. Tak napríklad v jednom z nich človek, ktorý nemal vysokoškolské vzdelanie bol na poste námestníka riaditeľa a bol tam dlhé roky, hoci na toto miesto je zo zákona nariadené mať príslušné [...]

79. Brady, všade kde sa pozrieš…

22.11.2025

Svojho času, pred mnohými rokmi, som absolvoval niekoľkoročné školenia týkajúce sa astrológie a mystiky. Lektori nám v jednom z nich rozprávali aj o tzv. znameniach času, lepšie povedané o znameniach doby. Podstatou týchto znamení je to, že ľudia začnú svoj zovňajšok upravovať podľa nejakej „módy“ (napr. krátke vlasy u mužov, dlhé rozpustené vlasy u žien, [...]

78. Synovo mäso

16.11.2025

„Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život. Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život a ja ho vzkriesim v posledný deň.“ Slová Ježiša Krista z Nového Zákona (tzv. tvrdá reč) Ako mladý muž som vyššie spomenuté slová často počúval na kázňach v kostole. Pán farár nám hovoril, že je to [...]

koláž, fotky, mReportér

Takto vyzerá jedno z najkrajších plies v celých Tatrách. Toto miesto je ozdobou Slovenska

13.12.2025 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Kallasová, Marek Eštok

Štátny tajomník ministerstva zahraničia Marek Eštok otvoril Honorárny konzulát SR v Neapole

12.12.2025 23:14

Honorárne konzuláty sú podľa jeho slov dôležitými piliermi slovenských vzťahov so zahraničím.

Kráľ Karol III. a jeho manželka, kráľovná Camilla

Kráľ Karol III. oznámil, že kvôli dobrým výsledkom môže obmedziť liečbu rakoviny

12.12.2025 22:13

Kráľ v februári 2024 oznámil, že mu zistili rakovinu a začína s liečbou.

žandári, žandársky zbor, autá

Kaliňák: Do služby naprieč Slovenskom nastúpili prvé žandárske hliadky

12.12.2025 20:38

Ako šéf rezortu obrany doplnil, v rámci Žandárskeho zboru aktuálne dokáže pôsobiť 40 hliadok.

teodor

...nemyslím, teda som večný ?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 218022x
Priemerná čítanosť článkov: 2692x

Autor blogu

Kategórie