Založ si blog

58. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 19

Zápisky z Nemecka – 7.časť – Arische blut

Iný kraj, iný mrav.

-Slovenské príslovie-

Ešte kedysi dávno , za čias totality sme boli spolu s kamarátmi na rifle v Budapešti. Išlo sa tam skoro ráno rýchlikom, potom výmena korún na forinty v rade, potom nákup a potom hajde späť na rodnú hruď. Veľmi ma vtedy zaujímalo, ako asi tí maďari vyzerajú. Podľa toho, čo sme sa učili v škole by to mali byť zlí ľudia, ktorí div nejedia malé deti na obed. Ale nie. Na moje veľké počudovanie drvivá väčšina maďarov vyzerala prakticky tak isto ako my, slováci. Akurát rozprávali po maďarsky.

Podobné očakávanie som mal pri mojej prvej ceste na západ, do Nemecka. Úprimne povedané, bol som docela zvedavý na tých slávnych modrookých, blonďatých „árijcov“. Žiaľ, nič také som tam nevidel. Počet „árijcov“ sa mi dokonca na Slovensku zdal byť o niečo väčší ako v Nemecku. Aj tetky v závode (ako predavačky v bufete), kde som pracoval, vyzerali presne tak isto ako tetky, ktoré predávali v bufetoch na Slovensku. To, čo ma doslova zarazilo, bol pocit, ktorý som mal v Nemecku po celý čas pobytu. Mal som pocit, že som medzi svojími a takisto nemci mali pocit, že som ich človek. Jednoducho som zažil hlas krvi … Akurát, že som im nerozumel ani slovo. Mal som dojem, že rozprávajú po arabsky.

Som si takmer istý, že podobný pocit by som mal asi pri návšteve, takmer každého štátu v Európe. A prečo? Nuž preto, lebo skladba obyvateľstva je prakticky v celej Európe takmer totožná. Gro, alebo jadro tvorí slovanské obyvateľstvo, ktoré bolo v pradávnych časoch pôvodnym obyvateľstvom vo väčšine civilizovaného sveta. Len tak medzi nami, to sú tí „otroci“ staroveku. Čiže tí, ktorí manuálne pracovali. Keď sa minuli otroci, poväčšine padli aj veľké ríše. Jednoducho nemal kto makať …

Je teda Nemecko krajinou „árijcov“ alebo nie? Slovo árijec je odvodené od prastarého sanskritského slova arija-ušľachtilý. Čiže árijec-ten ušľachtilý. Tak nemci, angličania ale aj slovania a pod. patria do veľkej rodiny indo-európskej (árijskej) jazykovej skupiny, práve preto, lebo jadro týchto jazykov tvorí sanskrit- najstarší dochovaný a známy jazyk na svete. Týmto jazykom pravdepodobne rozprávali prastarí árijci, zvyšky ktorých údajne stretol na svojej výprave po východnej Ázii Alexander Veľký. V Indii je sanskrit tzv. svätou rečou (jazyk) bráhmanov.

Nemecko je takou istou krajinou „arijcov“ ako hociktorá európska krajina ale pozor. Iba z hľadiska jazykového a možno aj genetického.

V čom teda spočíva ono árijstvo árijcov?

Vysvetlím to na nasledovnom príklade. Keď sme šli autom po Nemecku, videl som pri okraji cesty malý, relatívne dlhší záhonček kvetov. Zdalo sa mi to divné, keďže záhon kvetov sa nachádzal takrečeno uprostred poľa. Nikým nestrážený ani neoplotený. Pýtam sa preto kolegyne, čo tam robí ten záhon kvetov pri ceste? Nikým nestrážený, ďaleko od obydlí, neoplotený. Na to mi kolegyňa odpovedala, že kto chce môže tam zastaviť narezať si kvety, ktoré sa mu páčia a môže si ich odniesť so sebou. A komu zaplatí, to je len tak, zadarmo? Pýtam sa trochu udivene. Nuž, tu je taký zvyk, že ten, kto si tie kvety odnesie, ich aj zaplatí dobrovoľne do kasičky, ktorá sa nachádza zvyčajne hneď pri záhone. Podobne je to aj s poľnohospodárskymi plodinami, ktoré má niekto nazvyš. Umiestni ich niekde ku ceste, zvyčajne do nejakej búdky s kasičkou a kto chce môže si ich zobrať, s tým že dobrovoľne zaplatí, koľko uzná do spomínanej kasičky…

Chápeme?

Len tak medzi nami dievčatami, čo myslíte, ako dlho by tam vydržala tá kasička na „našom“ “ krásnom“ Slovensku?

A čo myslíte, prečo asi?

61. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 21

15.02.2024

Motýlik Motýlik: – zdrobnenina pre označenie hmyzu -motýľ – doplnok oblečenia, pripevňujúci sa pod krkom na golieri – štýl plávania V úvode článku som popísal niekoľko významov slova motýlik. Chýba tam ešte jeden význam tohoto slova a tom bude tento článok. V čase, keď sme pravidelne raz mesačne „pendlovali“ medzi rodnou hrudou a Nemeckom, [...]

60. Podobenstvo o rozsievačovi tak trochu inak …

12.02.2024

Celkom určite všetci poznáte podobenstvo o rozsievačovi od Ježiša Krista v Novom Zákone. Ja vám dnes ponúkam podobenstvo o rozsievačovi ale tak trochu inak. V jednej krajine žil gazda, ktorý nebol práve vzorom pre ostatných gazdov. Tento muž bol nedbalý, lenivý, rád vyhľadával spoločnosť ľahtikárov a samozrejme aj ľahtikárok, ak mi dobre rozumiete. O svoj grunt sa takmer [...]

59. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 20

08.02.2024

Prapodivný osud inžiniera Mešťánka Tak ako som v blogu č.57 zhruba opísal nekorunovaného kráľa kokotov, tak v tomto článku opíšem entitu úplne iného charakteru. Je ňou inžinier Mešťánek. Inžinier Mešťánek bol k nám, na linku kde som vtedy pracoval, preradený z inej montážnej linky ako bežná obsluha. Čiže ten najposlednejší robotník. Z počiatku sme nevedeli, [...]

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

teodor

...nemyslím, teda som večný ?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 136792x
Priemerná čítanosť článkov: 2206x

Autor blogu

Kategórie