Za svojho života som absolvoval niekoľko zamestnaní. A takmer vo všetkých som sa stretol s javom, keď nie príliš vzdelaní ľudia boli dosadzovaní do celkom dobrých pracovných pozícii.
Tak napríklad v jednom z nich človek, ktorý nemal vysokoškolské vzdelanie bol na poste námestníka riaditeľa a bol tam dlhé roky, hoci na toto miesto je zo zákona nariadené mať príslušné vzdelanie.
V ďalšom zamestnaní vykonávala funkciu kvalitárky v strojárskej dielni osoba, ktorej vzdelanie pozostávalo s dvoch (2) ročníkov cukrárskej učňovky. Takto by som mohol pokračovať ďalej… o politických borcoch sa radšej ani nejdem vyjadrovať, to by bola téma na román.
A prečo to tu spomínam? Takmer každý minister školstva sa dušuje ako len treba pripravovať mládež na život, ako by len bolo dobré aby bola mládež pripravená do budúceho zamestnania a podobné žvásty.
Proti tomu samozrejme nemôže nikto nič namietať. Ale aká je realita?
To všetci vieme.
Ja sa pýtam, milí súdruhovia, na ký oný učitelia v školách známkujú žiakov z vedomostí, keď oni prídu do praxe, do života, kde nikde nikoho žiadne známky nezaujímajú, a ani nezaujímali. Ešte som sa v živote nestretol s tým aby zamestnávateľ napr. žiadal od čerstvého nového zamestnanca aby mu on ukázal vysvedčenia alebo index, ako študoval, aké dosahoval výsledky v škole.
Áno, môže sa stať, že niekedy je stredoškolák schopnejší ako vysokoškolák. Ale potom známkovanie už tým dupľom nemá zmysel … A nemá tým pádom zmysel ani existencia vysokého školstva … aspoň v gubernii zvanej Slovensko.


...jé, neverím! K tomuto istému záveru som... ...
...ale kde! Súdruhovi nám stále vládnu predsa!... ...
...."....prečo, načo?...."....... -... ...
a s tým dosadzovaním nevzdelaných a... ...
+++++++++++++++++++++++++++++++ a k tej... ...
Celá debata | RSS tejto debaty