Založ si blog

26. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 2

Pár slov o firme GS z počutia

O firme GS som počul už dávnejšie. Jedná sa o strojársku firmu zaoberajúcu sa výrobou komponentov pre automobilový priemysel. Je to nemecká firma, toho času žiaľ so slovenským manažmentom.

„Feri, ty si predsa z mesta, kde je GS -ko, nechystáš sa tam nastúpiť“ – pýtam sa kolegu v bývalom zamestnaní, z ktorého sme viacerí plánovali odísť…

„No to je pravda, ale do GS -ka by som nešiel ani za všetky prachy sveta“ – znela jeho odmeraná odpoveď.

„A to už prečo?“ – pýtam sa začudovane…

„Vraj sa tam celkom dobre zarába, na slovenské pomery“ – dodávam s nádejou v hlase.

„To je možné Teo, ale ja tam mám dobrých známych a veľmi dobre viem, ako to tam chodí“ – dodal s kľudom angličana Feri.

„Ver mi, nechcel by si tam makať…“ – doplnil Feri.

Vtedy som si spomenul na posledné stretko spolužiakov z priemyslovky. Jeden spolužiak tiež pracoval v GS-ku ale odišiel odtiaľ.

„Radšej budem fungovať na stavbe ako pomocný robotník, než aby ma tam buzeroval nejaký oný v GS-ku“ – také bolo jeho hodnotenie jeho pôsobenia v tejto firme.

Ale veď to predsa nemôže byť až také zlé, pomyslel som si v duchu pobavene. Môže, a na vlastnej koži som sa o niekoľko rokov presvedčil o tom sám. Áno, niekoľko rokov mi trvalo, kým som sa ja dostal pracovať do GS-ka.

61. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 21

15.02.2024

Motýlik Motýlik: – zdrobnenina pre označenie hmyzu -motýľ – doplnok oblečenia, pripevňujúci sa pod krkom na golieri – štýl plávania V úvode článku som popísal niekoľko významov slova motýlik. Chýba tam ešte jeden význam tohoto slova a tom bude tento článok. V čase, keď sme pravidelne raz mesačne „pendlovali“ medzi rodnou hrudou a Nemeckom, [...]

60. Podobenstvo o rozsievačovi tak trochu inak …

12.02.2024

Celkom určite všetci poznáte podobenstvo o rozsievačovi od Ježiša Krista v Novom Zákone. Ja vám dnes ponúkam podobenstvo o rozsievačovi ale tak trochu inak. V jednej krajine žil gazda, ktorý nebol práve vzorom pre ostatných gazdov. Tento muž bol nedbalý, lenivý, rád vyhľadával spoločnosť ľahtikárov a samozrejme aj ľahtikárok, ak mi dobre rozumiete. O svoj grunt sa takmer [...]

59. Hlava XXIII alebo … Ako to chodí u nás v kok…cúrkove. Part 20

08.02.2024

Prapodivný osud inžiniera Mešťánka Tak ako som v blogu č.57 zhruba opísal nekorunovaného kráľa kokotov, tak v tomto článku opíšem entitu úplne iného charakteru. Je ňou inžinier Mešťánek. Inžinier Mešťánek bol k nám, na linku kde som vtedy pracoval, preradený z inej montážnej linky ako bežná obsluha. Čiže ten najposlednejší robotník. Z počiatku sme nevedeli, [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

teodor

...nemyslím, teda som večný ?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 135859x
Priemerná čítanosť článkov: 2191x

Autor blogu

Kategórie