54. Aký je rozdiel medzi snom, tzv. realitou a skutočnosťou?

20. novembra 2023, teodor, Všehochuť

Všetko je len ilúzia. Pochop to a zbavíš sa utrpenia.

Buddha Gautama

Niekedy sa mi pritrafí, že keď spím a niečo sa mi sníva, v tom konkrétnom sne si uvedomím, že snívam. Vtedy dokážem svoj sen menežovať smerom akým ja sám chcem. Vo sne sa mi ukazujú a dejú veci, ktoré ja sám chcem a si vymýšľam.

Tak aj onej noci sa mi niečo prisnilo a ja som si uvedomil vo sne, že snívam. Fajn, vravím si, keď už teda snívam, vyskúšam, aký je rozdiel medzi skutočnosťou a snom. Či aj vo sne budem pociťovať to isté ako v skutočnosti. Pomyslel som si – vyskúšam, či kamene vo sne sú také tvrdé ako v skutočnosti, v dennej realite. Pomyslel som na kamene, tie sa hneď objavili predo mnou na chodníku. Jeden som zodvihol a naozaj, bol primerane ťažký ako skutočný kameň. Udrel som sa ním do druhej ruky a … vskutku kameň vo sne bol tak isto tvrdý ako kameň v bežnej realite.

Aký je teda rozdiel medzi snom a skutočnosťou? Takmer žiadny. Jediný rozdiel je v tom, že vo sne je človek sám a preto sa mu deje, to, čo on sám mentálne produkuje, či už vedome alebo nevedome. Zatiaľ čo vo sne sa všetko „realizuje“ takmer okamžite (práve preto, že človek je vo sne sám – nemá mu to kto kaziť). V bežnej „realite“(čo je v skutočnosti tiež sen) je nás trošku viac a preto sa nemôže alebo iba veľmi ťažko realizuje, to, čo ten ktorý jedinec „chce“. Pretože koľko ľudí toľko chutí, ako sa vraví. Viac o tom sa dozviete v Teórii transurfingu od Vadima Zelanda.

Ďalšou zvláštnosťou tzv. vedomých snov je to, že keď si človek uvedomuje a uvedomí, že sníva, tento sen sa zvyčajne zakrátko preruší a človek precitne do bežnej „reality“. Prebudí sa.

Ak je však aj táto „realita“ v skutočnosti tiež len ilúziou, ako sa človek „prebudí“ do vyššej skutočnosti? Žeby tiež tak, že si uvedomí to, že vlastne tiež len sníva? Že teda začne žiť uvedomelo, že si začne uvedomovať, čo sa vlastne deje? A že sa nakoniec teda prebudí … tak ako vo vyššie spomínanom sne?